| Spremembe zakona o skladu kmetijskih zemljišč in gozdov | |
Objavljeno: 28 Jan 2010 19:41 |
|
|
Sine |
Administrator foruma |
|
|
Pridružen/-a | 30.11. 2007, 16:45 | Prispevkov | 986 | Kraj | Domžale |
|
|
|
|
|
|
|
Spremembe zakona o skladu kmetijskih zemljišč in gozdov v prid prihodnji aktivni kmetijsko-zemljiški in gozdarski politiki
Ljubljana, 28. 1. 2010 – V Državnem zboru RS danes poteka ponovno odločanje o predlogu zakona o spremembah in dopolnitvah zakona o Skladu kmetijskih zemljišč in gozdov RS. Minister za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano RS dr. Milan Pogačnik je v nagovoru poslancev poudaril, da se je prvotna vloga sklada za izvedbo denacionalizacijskih postopkov končala in da v ospredje prihaja njegova nova vloga, ki se jo bo doseglo s spremembo omenjenega zakona in v povezavi s spremembami Zakona o kmetijskih zemljiščih. »Sklad mora tako postati orodje učinkovite aktivne zemljiške politike, saj v preteklem obdobju ukrepom na tem področju ni bilo namenjeno dovolj pozornosti,« je dejal minister.
»Predvsem smo želeli ohraniti institucijo, ki bo na svojem področju kot predstavnica in zaščitnica interesov države bedela nad njenim premoženjem in z njim uspešno gospodarila. Poleg tega dopolnitve novega zakona omogočajo učinkovito izvajanje aktivne kmetijsko-zemljiške in gozdarske politike.«
Minister je med drugim izpostavil pomembno novost v predlogu zakona, in sicer možnost, da bo sklad upravljal tudi z zasebnimi zemljišči, za katere bi se lastniki odločili, da jih prenesejo v upravljanje sklada. »To določilo je še posebej pomembno v zvezi s predvidenimi spremembami zakona o kmetijskih zemljiščih, ki bo kot enega od pomembnih ciljev izpostavilo večjo odgovornost lastnikov zemljišč in gozdov za njihovo pravilno rabo, uveljavitev aktivne zemljiške politike, zaustavitev nadaljnje izgube kmetijskih zemljišč, preprečevanje zaraščanja, razdrobljenosti kmetijskih posesti in nenazadnje pozidave najboljših kmetijskih zemljišč,« je dejal minister.
Ob tem je poudaril, »da smo kljub različnim parcialnim interesom vztrajno sledili interesu države in ciljem zakona ter vsebino predloga zakona uskladili tako, da je upoštevana veljavna zakonodaja, že sprejet sklepi Državnega zbora in odločitev Ustavnega sodišča RS«. |
|
_________________ ADMIN MA VAS RAD |
|
|
|
| | |
Objavljeno: 28 Jan 2010 19:43 |
|
|
Sine |
Administrator foruma |
|
|
Pridružen/-a | 30.11. 2007, 16:45 | Prispevkov | 986 | Kraj | Domžale |
|
|
|
|
|
|
|
GOVOR MINISTRA POGAČNIKA
pred poslanci Državnega zbora RS ob ponovnem odločanju o Zakonu o spremembah in
dopolnitvah Zakona o Skladu kmetijskih zemljišč in gozdov Republike Slovenije
– 28. 1. 2010
(Velja govorjena beseda!)
Spoštovani gospod podpredsednik g. Milan Potrč,
spoštovane poslanke in spoštovani poslanci.
Glavna naloga Zakona o skladu kmetijskih zemljišč in gozdov ob njegovi ustanovitvi leta 1993 je bila izvedba postopkov
denacionalizacije. Prenesenih je bilo čez 50.000 ha kmetijskih zemljišč in 84.000 ha gozdov.
Minilo je sedemnajst let in ta vloga se zaključuje, v ospredje pa prihaja njegova nova vloga, ki jo želimo doseči s
spremembo tega zakona in v povezavi s spremembami Zakona o kmetijskih zemljiščih in drugimi predpisi. Sklad mora tako
postati orodje učinkovite aktivne zemljiške politike, saj v preteklem obdobju ukrepom na tem področju ni bilo namenjeno
dovolj pozornosti. Predlagane rešitve – spremembe in dopolnitve – tega zakona so strokovno-analitično dobro pretehtane in
imajo za seboj tudi številna medresorska usklajevanja.
Pomembno je izpostaviti, da smo kljub različnim parcialnim interesom vztrajno sledili interesu države in ciljem zakona ter
vsebino predloga zakona uskladili tako; da je upoštevana veljavna zakonodaja, že sprejet sklepi Državnega zbora in
odločitev Ustavnega sodišča.
Predvsem pa smo želeli ohraniti institucijo, ki bo na svojem področju kot predstavnica in zaščitnica interesov države bedela
nad njenim premoženjem in z njim uspešno gospodarila. Poleg tega pa dopolnitve novega zakona omogočajo učinkovito
izvajanje aktivne kmetijsko-zemljiške in gozdarske politike.
Posebej so pomembne rešitve zakona, ki omogočajo, da bo sklad upravljal tudi z zasebnimi zemljišči, za katere bi se
lastniki odločili, da jih prenesejo v upravljanje sklada. To določilo je še posebej pomembno v zvezi s predvidenimi,
spremembami zakona o kmetijskih zemljiščih, ki bo kot enega od pomembnih ciljev izpostavilo večjo odgovornost lastnikov
zemljišč in gozdov za njihovo pravilno rabo, uveljavitev aktivne zemljiške politike, zaustavitev nadaljnje izgube kmetijskih
zemljišč, preprečevanje zaraščanja, razdrobljenosti kmetijskih posesti in nenazadnje pozidave najboljših kmetijskih zemljišč.
Pomembna je sprememba, ki določa razporejanje presežkov prihodkov nad odhodki, ki nastajajo s prodajo premoženja, s
katerim sklad sedaj ne gospodari.
Sprememba zakona rešuje tudi vprašanje dokončne ureditve evidence nepremičnin, ki so v lasti države, kar je nujno za
učinkovitejše gospodarjenje s kmetijskimi zemljišči in gozdovi.
Predlog zakona ustrezno vrednoti naloge javne službe in nadzornih funkcij pri upravljanju z državnim premoženjem. Trditve
o rušenju enovite gozdarske službe so popolnoma neutemeljene in prej kažejo na težnje po ohranjanju nepreglednosti na
tem področju. Gozdarstvo kot stroka po našem mnenju uspešno skrbi za enega našega največjih naravnih bogastev gozda,
z vsemi njegovimi funkcijami.
Predlagane spremembe zakona so v skladu z načelom delitve oblasti na zakonodajno, izvršilno in sodno. S to spremembo
se obseg nadzora nad skladom ni spremenil (zakonodajne in izvršilne veje oblasti), okrepila se je le vloga izvršilne veje
oblasti, ki je odgovorna za izvajanje zakonov in drugih predpisov Državnega zbora RS. In Vlada bo redno letno poročala
Državnemu zboru o delovanju Sklada.
2
Pri pripravi zakona smo proučili njegovo organiziranost v obliki javnega zavoda in ocenili, da bo svojo vlogo učinkovito
opravljal na način sedanje organizacijske oblike.
Urejamo tudi vprašanje prenosa stavbnih zemljišč, saj s tem ko izgubijo status kmetijskega zemljišča, ne morejo biti več v
upravljanju sklada.
Spremembe zakona natančneje določajo način prenosa dela koncesnine na tej javni dobrini, kakor določa zakonodaja na
tem področju. Pri tem je višina dajatve primerljiva z izračuni dela koncesije, ki pripadajo občinam na drugih naravnih
dobrinah.
Na podlagi simulacije učinkov zakona lahko predvidimo, da bo sklad ob predpostavki obsega realizacije prodaje kmetijskih
in stavbnih zemljišč in prihodkov iz koncesij za gozdove ustvaril presežek prihodkov nad odhodki. To pomeni, da bo še
vedno lahko nemoteno izvajal svojo osnovno funkcijo kot do sedaj.
Morebitne visoke odškodnine, ki nastajajo iz izvajanja zakona o denacionalizaciji, pa bi na finančno poslovanje sklada
vplivale, ne glede na vsebino sprememb zakona.
Menim da s spremembami obravnavanega zakona pristopamo k prvim ukrepom izvajanja aktivne zemljiške politike. Po
sprejetju še druge pripravljene zakonodaje s tega področja pa tudi k zaustavitvi nadaljnjega zmanjševanja obsega kmetijskih
zemljišč, zato predlagam spoštovane poslanke in poslanci, da sprejmete predlog sprememb tega zakona. |
|
_________________ ADMIN MA VAS RAD |
|
|
|
Glas dežele Seznam forumov » Pri nas doma
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
|
Časovni pas GMT + 1 ura, srednjeevropski - zimski čas
Stran 1 od 1
|
|
|
|
|